Travel Magazine

Noi revolte în Paris. Orașul ar putea fi blocat de sărbători!

paris

Noi revolte în Paris după ce primăria orașului vrea să crească taxele de parcare pentru autobuzele turistice cu 60%! Conform reprezentanților instituției, măsura intră în vigoare din 02 ianuarie 2017 și este valabilă pentru autobuze turistice, care respectă normele anti-poluare Euro IV.

Astfel, în zonele desemnate de Primărie, taxa de parcare va crește cu 30% -70%, inițiativa stârnind deja furia proprietarilor de autobuze. O furie care ar putea nenoroci turismul de Sărbători, transportatorii amenințând cu blocarea tuturor căilor de acces în capitala Franței.

Noi revolte în Paris

Federația Națională de Transport al Călătorilor (FNTV) își exprimă indignarea față de măsurile anunțate recent de Primăria din Paris, în ceea ce privește proprietarii de autobuze turistice.

Pe lângă faptul că această creștere a taxei de parcare (o creștere suplimentară a celei puse deja în aplicare în luna mai 2016) ar putea reprezenta pentru unele autobuze o majorare de 350% în următorii doi ani și un nou standard anti-poluare (nevalidat validat încă – Euro 7), ar putea afecta puternic și turismul în capitala franceză.

O creștere inadecvată și excesivă

Primăria Paris a anunțat o creștere semnificativă a costurilor de parcare pentru autobuze turistice comercializate între 2006 și 2009. Această creștere este departe de a fi compensată prin reducerea tarifului inițial promis pentru Euro V și Euro VI.

FNTV se plânge într-un comunicat de presă cu privire la aceste „reduceri minore și discriminatorii” susținând că reducerea de 18% se referă doar la abonații Pass și nu se aplică și companiilor care merg ocazional în Paris.

Noua majorare a taxelor de parcare în Paris va afecta chiar și autobuzele tur care îndeplinesc standardele anti-poluare Euro VI. Dacă vor parca în zonele desemnate de primărie, din 2 ianuarie 2017, acestea vor plăti cu 99 de euro mai mult.

Efect contrar anti-poluării

Ca răspuns la această măsură, proprietarii celor 1.000 de autobuze turistice, care transportă zilnic aproximativ 34.000 de turiști în Paris, ar putea evita parcarea în locurile desemnate, conducând prin centrul orașului. Iar această măsură ar aduce un efect contrar noii politici de anti-poluare a Primăriei.

Standardul Euro 7 ar rezolva problema poluării?

Considerate poluanți puternici, autobuzele turistice sunt subiectele principale ale măsurilor necesare de respectarea standardelor stricte anti-poluare.

Euro 7, o nouă normă anti-poluare, este o măsură care forțează scoaterea de pe piață a vehiculelor standardizate Euro 4,5 și 6, acestea urmând a fi înlocuite cu vehicule pe electricitate și gaze naturale.

Măsura, însă, nu este deloc realistă, spun cei de la FNTV. Asta pentru că, la ora actuală, Euro 7 nu există!

„Încă o dată, Primăria Paris arată cât de puține cunoștințe are privind industria autobuzelor de turism. Conform Federației Naționale Franceze Călători, aceste vehicule sunt departe de a vedea lumina zilei.

Ar trebui să apară pe piață acele vehicule care „îndeplinesc în continuare standardele Euro VI. În zilele noastre, motoarele alternative nu permit autobuzelor de turism, care călătoresc din provincii sau din străinătate, să ruleze pe distanțe lungi pentru a ajunge în Paris.

De ce ar trebui să fie autobuzele turistice singurele responsabile pentru poluarea din Paris? Acestea reprezintă doar 0.3% din traficul rutier”, spune NFTV. Este aceasta abordare corectă?

Parisul ar putea fi blocat de sărbători

În paralel cu anunțul noilor măsuri, FNTV se plânge de lipsa de comunicare și colaborare dintre ei și Primăria Parisului. Colaborarea ar putea ajuta la îmbunătățirea situației în numeroase aspecte, printre care poluarea, logistica și structura.

Înfuriați de „dogmatismul primăriei din Paris”, proprietarii autobuzelor turistice membri ai FNTV împreună cu alte sindicate de proprietari de autobuze îi dau „Primăriei din Paris un utimatum”.

Dacă Primăria nu le ia în calcul preocupările, aceștia amenință să blocheze orice acces în Capitală în timpul Sărbătorilor de iarnă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *