Uncategorized

Șapte metode să combați efectele diferenței de fus orar

Efectele diferenței de fus orar îți pot strica plăcerea unei vacanțe. Fie că ești abia la început de drum sau te întorci dintr-un sejur de vis, efectele diferenței de fus orar îți pot scrica tot confortul. Tulburări de somn, oboseală în timpul zilei, dureri de stomac, dureri de cap, iritabilitate… sunt doar câteva dintre efectele diferenței de fus orar cu care ne confruntăm în timpul unei călătorii. Și, deși există multe produse pe piață care se laudă că te pot scăpa de toate aceste neplăceri, nu am găsit până acum unul care să ajute cu adevărat. Asta pentru că, dacă te documentezi corecti, afli că există un remediu rapid. Există, însă, șapte modalități care să te ajute să uiți de ele și să te simți bine în câteva secunde.

Ia vitaminele D și B

Vitamina B-12 este un mod natural de a-ți menține corpul în alergă, plin de energie. Ea nu are efecte secundare cum au multe băuturi energizante, pe care suntem tentați să le cumpărărm. Vitamina D, naturală sau ca supliment, este legată de nivelurile de melatonină din corp – un hormon care îți ajută corpul să se pregătească de somn. Așa că ieși și bucură-te de puțin soare (nu uita de crema de protecție).

Evită cafeina și alcoolul

Dacă în fața oboselii, primul instinct este să-ți iei o cafea, încearcă să te abții. Cafeina este o substanță stimulatoare, care îți dă energie și te agită, dar care te și deshidratează. Ea îți va pronunța efectele diferenței de fus orar. La fel și alcoolul.

Hidratează-te

Zborurile sau traseele lungi cu autocar sunt obositoare, te fac să înțepeneștiși să te simți deshidratat. Pentru a evita apariția efectelor diferenței de fus orar bea apă înainte, în timpul și după călătorie. Vei vedea că te vei simți mult mai bine.

Fii calm și găsește-ți ocupație

Calmitatea și activitatea sunt cele mai eficiente „medicamente” în combaterea oboselii psihice și fizice. Spun fizice întrucât, chiar dacă stai pe scaun, la timp îndelungat, organismul tău tot obosește. Liminează statul la lumină artificială. Caută o zonă în care să bată lumina soarelui și relaxează-te acolo pentru câteva minute. Lumina naturală doar că-ți oferă vitamina D, dar este lucrul ca care ceasul corpului tău se adaptează mai ușor. Spre est? Ferește-te de soarele de dimineață. Spre vest? Soarele dupa-amiază este tot ce ai nevoie.

Întinde-te și uită de efectele diferenței de fus orar

Călătoriile pot fi stresante și stresul face ca efectele diferenței de fus orar să se simtă și mai puternic. O sesiune rapidă de yoga te va ajuta să te relaxezi și să-ți ofere energie, scăpându-te de senzația de oboseală. În avion, în autocar, în camera de zi a hotelului sau în camera ta, fă câteva minute de yoga. Vei vedea imediat cum starea ta se îmbunătățește. Dacă nu ești adeptul yoga, fă mișcare. Cele câteva exerciții care să-ți întindă oasele sunt perfecte și pentru starea de spirit.

Ia-ți un suc

… și nu îl combina cu alcool. O Pinna Colada nu e binevenită în astfel de situații. Numărul mare de nutrienți din sucurile naturale ajută la reîmprospătare și te hidratează corespunzător. Mai mult, el îți întărește și sistemul imunitar, ajutândute să treci mai ușor peste diferența de atmosferă. Iar asta este fabulos când vine vorba de vacanțe îndepărtate, când riscul de răceli este major. Cinear vrea o vacanță de vis cu nasul înfundat?

Ia Melatonina

Melatonina este un hormon produs de glanda pineală la animale și reglează somnul și starea de veghe. Luat cu jumătate de oră înainte de somn, te poate ajuta să-ți faci mai ușor lipirea programului tău de fusul orar curent. Astfel vei reuși să scapi de efectele diferenței de fus orar.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Se încarcă...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *