Travel Magazine

Cum va evolua turismul european si global in 2016?

travel magazine

Industria europeana de turism la ITB Convention – Berlin, 2016

Mirela Sandu

La nivel mondial, este de asteptat ca traficul modial de pasageri sa creasca cu 3%. Fara amenintarile teroriste recente, ar fi posibila o crestere cu 4,5 %, a explicat Rolf. D. Freitag – CEO al IPK International, cu ocazia prezentarii ultimelor noutati ale World Travel Monitor la ITB Berlin, in luna martie.

Recentele atacuri teroriste, in unele din principalele zone de origine ale turistilor, au creat mari dubii in planificarea vacantelor pentru 2016. “40 % dintre turisti au declarat ca planurile lor de calatorie pentru acest an sunt afectate de atacurile teroriste, desi raspunsurile difera de la o regiune la alta”, a declarat Freitag. Mai mult, acesta a subliniat ce fel de impact poate avea terorismul asupra turismului, in 2016. Astfel, 15 % dintre turisti nu ar trebui sa calatoreasca peste granite, ci numai in propria tara. 25 % au declarat ca ar calatori numai in destinatii considerate a fi sigure.

Conform World Travel Monitor, asiaticii vor calatori mai mult si in acest an, desi rata de crestere in ansamblu, este mai mica decat in anii anteriori. Cifrele pentru Japonia ar putea fi negative fata de China si de India. Pentru plecarile in strainatate din SUA si din Mexic, se preconizeaza o rata de crestere moderata, in timp ce pentru Canada nu este exclus un declin. In ce priveste calatoriile turistilor europeni in afara granitelor tarilor in care locuiesc, este posibil un trend usor ascendant, in ciuda amenintarilor teroriste. Aparent, numarul cererilor este in crestere in Olanda, Marea Britanie, Elvetia si Germania si se asteapta o scadere in Rusia, Grecia si Italia.

In general, IPK International preconizeaza pentru 2016 o crestere cu 4 % pentru piata turistica din Asia, 2 % pentru cea din Europa si o stagnare pentru America de Nord si America de Sud.

IPK International, cu sediul la Leipzig – Germania, este companie de consultanta in turism si cercetari de piata si se numara printre cele mai importante companii de profil din lume. Impreuna cu World Travel Monitor®, detine cea mai mare baza de date din lume, care cuprinde informatii legate de comportamentul de calatorie al turistilor din Europa, Asia, Arabia, America de Nord si America de Sud.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *