Travel Magazine

India are cele mai ieftine zboruri de pe Pământ

Industria aeriană a Indiei este un dezastru. Taxele sunt uriașe, infrastructura este săracă și marjele de profit sunt extrem de subțiri. Mulți transportatori au ieșit din afaceri și mulți alții se zbat să rămână pe linia de plutire. Cu toate acestea, marii câștgători pot fi consumatori conștieni de preț – și orice transportator suficient de puternic să supraviețuiască războaielor de preț, care au transformat India în cel mai ieftin loc de zbor de pe Pământ. Ia în considerare asta: În India,

Biletul de avion, mai ieftin ca cel de tren
În India, companiile aeriene percep în medie 10.20 dolari pentru a parcurge 100 de kilometri, potrivit unui studiu realizat de GoEuro. Călătorii companiilor aeriene din China plătească de două ori mai mult pentru a merge pe aceeași distanță, iar brazilienii plătesc de patru ori mai mult. Chiar și unele trenuri din India cer un preț mai mare pe kilometru.

Companiile aeriene și-ar dori să perceapă sume mai mari, dar sunt prinse într-o competițe de a capta cota de piață – uneori operând zboruri în pierdere. Chiar și Air India, compania aeriană de stat, funcționează cu prețuri extrem de mici. Afectat de prețurile haotice, și transportatorul privat Kingfisher Airlines a ieșit din business. Tot din cauza haosului tarifar, Guvernul a fost nevoit să „resusciteze” la finele anului trecut SpiceJet, al treilea cel mai mare transportator al țării.

Datorii de la 16 miliarde de dolari
Per total, companiile aeriene indiene au raportat pierderi cumulate de peste 10 miliarde de dolari în ultimii șapte ani, o sumă care a îngreunat povara datoriilor cumulate la 16 miliarde de dolari, potrivit unui raport realizat recent de firma de analiza industriei Centrul de Aviație.  Cu toate acestea, precum multe sectoare din India, optimismul începe să crească pe alocuri. Fondurile venite din partea investitorilor străini au oferit un impuls, iar analiștii au speranța că noul prim ministru ales, Narendra Modi, va ajuta la creșterea sectorului cu reforme semnificative.

300 de milioane de potențiali călători
Potențialul pentru o creștere rapidă este greu de ignorat, Orașele indiei se dezvoltă cu rapiditate, iar consumatorii clasei de mijloc au bani să cheltuiască pe luxuri precum transportul aerian. Anurag Bhatia, directorul executiv al Bird Group, un furnizor al serviciilor aviației spre cel mai mare aeroport din India, este de părere că transportatorii aerieni au de parcurs un drum lung înainte de a atinge adevăratul potențial al pieței.

„Sunt 25-30 de milioane de persoane care folosesc avioanele din India și aproape 300 de milioane, care îți permit să călătorească dar nu o fac din cauza indisponibilității avioanelor, a zborurilor sau a lipsei de aeroporturi”, a spus el. Transportatorii străini și-au luat deja notițe privind situația.  Astfel că Etihad Airways, compania cu bazele în Abu Dhabi, a luat un procent de 24% din cota de piață a Jet Airways, a doua cea mai mare companie aeriană din India.

Noi 200 de aeroporturi low-cost
Aceste noi intrări externe au făcut și noile guverne să ia măsuri. Guvernul condus de Modi a promis să construiască 200 de aeroporturi low-cost în orașele de rang II și rang III din întreaga țară, în următorii 20 ani, pentru a stimula conectivitatea regională. Iar Ministerul Aviației este în căutarea unei modalități de a reduce taxele de aeroport, care sunt printre cele mai ridicate din regiune.

Guvernul intenționează să pună Autoritatea Aeroporturilor din India -operatorul aeroportuar de stat – să contribuie la creșterea eficienței și la îmbunătățirea transparenței. Cu toate acestea, sunt mai multe lucruri necesare care ar trebui făcute, în special în privința taxelor la combustibil, despre care companiile aeriene spun că constituie cel mai mare cost.

Gina Rotaru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *