Travel Magazine

5 cele mai teatrale rute feroviare din toată Europa

Au trecut Sărbătorile și, inevitabil, gândul ne zboară la planurile de vacanță. Unde ne petrecem Paștele, ce destinație să alegem și, mai ales, încotro să ne îndreptăm la vară. Vacanțele sunt escapada noastră și cu cât sunt ele mai nonconformiste, cu atât ne întoarcem acasă cu bateriile încărcate. Așadar, dacă te regăsești printre noi, cei care visează cu ochii deschiși la o altfel de vacanță, evitând marea, plaja și nisipul fin, hai într-o tură rapidă cu TGV-ul sau cu Black Forest Line să trăiești experiența celor mai teatrale rute feroviare din toată Europa!

1. TGV din Paris la Nisa, Franța
Traseul: Paris spre Nisa
Repere: Satele Clay cu acoperișuri din țiglă, podgorii ordonate și apa albastră, epică.

Acest traseu este celebru datorită luminii și culorilor din sudul Franței – de la întinderile de lavandă mov, la albastra Coastă de Azur și până la modul în care lumina aurie a soarelui cade magiz asupra întregii întinderi. Pornind din Paris, în doar două ore ajungi în domeniile de floarea soarelui și lavandă din Provence. Apoi, înainte de a apuca să înțelegi Provence, te trezești pe Riviera Franceză, o zonă de coastă de vis cu plaje dramatice și sate pitorești.

2. Arlberg Line, Austria
Traseul: din Innsbruck la Landeck și Bludenz
Repere: Trisanna Bridge de 88 de metri înălțime, Castelul Weisberg, Albergtunnel de 10 kilometri și orașele din Tirol.

Calea ferată transalpină Arlberg este doar linia de munte est-vest din Austria și a fost o minune a ingineriei încă de la finalizarea acesteia în 1884 – întâmplător, un an înainte de termen. Traseul traversează „degetul” vestic al terenurilor muntoase din Austria și oferă nenumărate poduri, tunele și viaducte impresionante. Cu pante abrupte la altitudini alpine înalte, Calea ferată transalpină Arlberg este o linie problematică pentru inginerii și muncitorii feroviari de întreținere, dar o încântare pură pentru pasageri.

3. Semmering Line, Austria
Traseu: din Wiener Neustadt la Bruck an der Mur.
Repere: Peste 100 de poduri de piatră curbatem Tunelul Vertex de – 4,700 ft lungime, 16 viaducte (dintre care multe sunt două etaje).

Una dintre primele căi ferate alpine mari – care a demonstrat că transportul cu trenul la mare altitudine pe ecartament narmal este într-adevăr posibil – Semmering Line a fost deschisă în 1854 și a fost cea mai mare linie din lume la momentul respectiv. Nu doar cea mai mare, ci a fost construită să fie și cea mai frumoasă, cu o atenție specială acordată armonizării cării ferate cu mediul natural pe care aceasta îl traversează. Semmering Line – un Site Patromonial UNESCO – este cu adevărat o călătorie de excepție cu trenul.

4. Black Forest Line, Germany
Traseul: din Offenburg la Konstanz și din Freiburg la Seebrugg
Repere: Lacurile din Titisee și Schluchsee,„Valea Iadului”, ferme tradiționale și sate construite pe jumătate din lemn, se întind de la Hornberg la St. Georgen.

Pădurea Neagră este o zonă de basme, destul de literalmente – pădure antigă a Germaniei a fost casa și sursa de inspirație pentru fanteziile ciudate ale Fraților Grimm. Germania a făcut o treabă remarcabilă protejând pădurea și stilul de viață păstoral care definește sud-vestul regiunii. Iar explorarea acestei păduri poate fi făcută cel mai bine cu trenul, pe ruta Black Forest Line.

5. Rhine Valley Line, Germany
Traseul: din Koblenz spre Mainz
Repere: vinul Rin – Riesling este regele, dar încearcă, de asemenea, Müller-Thurgau și Gewürztraminer. Orașele impresionant de drăguțe ale Bacharach, Sf. Goar și Rüdesheim.

Acest tur Riverside conectează unele dintre deosebite sate Rin din Germania, unde viile stau terasele versanților, iar ceva mai jos răsar celebrele castele medievale. În această porțiune de 100 de kilometri există mai mult farmec decât în orice altă parte a Germaniei. Fă-ți timp și prinde trenul care oprește în toate satele regăsite de-a lungul traseului. Cea mai tare parte? Țopăie din tren în barcă și invers, folosind același bilet. Vei avea o experiență de vis!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *